Sinulla on varmasti strategia. Onko siitä tehty tarina, jolla voi johtaa?
Brändillä johtaminen on kevyt nimi painavalle asialle: miten onnistuisimme saamaan aikaan jotain merkityksellistä? Kun aika on epävarmaa, herkistymme merkityksille. Kyse ei ole kauneuskilpailusta. Kyse on siitä, miten johtamisen toimintaympäristö muuttuu, ja mitä onnistuminen siinä edellyttää. Strategiatarina auttaa johtamaan merkitysten keinoin. Kaikkea mitä teet, tulkitaan merkitysten linsseillä. Mikä on toimintasi tarkoitus? Mitkä ovat sen päämäärät ja […]
Lue lisää
Ketteräksi hitaudella
Jos kahdesta firmasta yksi on ketterä ja toinen jähmeä, kumman puolesta sinä löisit vetoa? Useimmat veikkaisivat voittajaksi ketterää. Maailmahan alati muuttuu, ja muuttuvassa maailmassa nyt vaan pitää olla ketterä. Ketteryyspuhe on muutospuhetta, ja päinvastoin. Ja mitä nopeammin maailma muuttuu, sitä ketterämmäksi siellä pärjätäkseen pitää tulla. Vai pitääkö sittenkään? Ketteryyshän on keino, ei päämäärä. Paranisiko maailma, […]
Lue lisää
Olet rohkea, kaunis ja älykäs
Ymmärrä kohderyhmääsi. Segmentoi heidät tarpeiden mukaan. Muotoile sanottavasi heidän kielelleen ja kohdenna viestit heidän käyttäytymisensä perusteella. Tämä kaikki on markkinointipuhetta, jota käydään toimistojen ja asiakkaiden kesken palaverista toiseen. Sitten tehdään mainontaa, palveluita ja tuotteita, jotka pyrkivät miellyttämään kuluttajia. Sinänsä ihan järkeenkäypää, mutta huono menestysresepti. Miksi Tesla on meistä kiinnostava? Miksi Makia nousee arvostettujen suomalaisten brändien […]
Lue lisää